Latmansmat; rostade rotfrukter med kycklingklubbor

Ibland har man bara inte lust att spendera "halva dan i köket", såna dagar kan det se ut såhär hos mig! Konceptet är plättlätt, ta dina favoritgrönsaker/rotfrukter/whatever och skala/tärna. Jag har använt potatis, sötpotatis, zuccini, rödbetor, lök, rödlök och paprika i olika färger. Strössla över flingsalt och grovmalen svartpeppar. Blanda olivolja och rejält med pressad vitlök och pensla över (kan med fördel stå och dra ett dygn innan). Kör på med 200°C i 45-60 minuter, tills grönsakerna är lagom mjuka. 
 
Till detta tog jag ett paket fördigmarinerade kycklingklubbor som också sköter sig själva i ugnen. Sen torrostade jag solrosfrön som jag toppade med och serverade med keso och smörstekta champinjoner. Mums!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0