Kycklingsoppa

Här kommer ett recept som jag fick utav en väninna för några år sedan. En mycket god och matig kycklingsoppa. Jag får nog i ärlighetens namn erkänna att denna soppa är den enda jag kan äta mig mätt på utan att servera bröd till.

Ingredienser:
1 st gul lök
3 - 5 st klyftor vitlök
2 st orangea paprikor
400g kycklingkött
1L vatten
2 st hönsbuljongtärningar
250g pasta
3 dl majs
2 dl cremé fraiche tomat och basilika
olivolja
smör
salt
peppar
ingefära
färsk basilika

Gör såhär:
  • Skala och hacka lök och vitlök.
  • Kärna ur och tärna paprikorna, skär sedan kycklingköttet i bitar.
  • Fräs lök, vitlök och paprika i en blandning av olivolja och smör.
    Flytta sedan över det till en stor kastrull.
  • Stek sedan kycklingen på samma vis och krydda med salt, peppar och ingefära.
    Flytta sedan över till kastrullen.
  • Tillsätt vattnet och buljongtärningarna i kastrullen och lät koka upp. Tillsätt sedan pastan.
  • När pastan har ca fem minuter kvar utav sin koktid tillsätter du majsen och cremé fraichen.
  • Garnera med färsk basilika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0