Ölmarinerade Revbenspjäll

Såg ett riktigt spännande recept för ett tag sedan som jag beslutade mig för att testa. Det är öl/cognacsmarinerade revbenspjäll med tigersås och sweet chili i. Det var en otroligt spännande smakupplevelse, så gott! Receptet finner ni här: Matlust iFokus - ölmarinerade revbenspjäll. Själv så valde jag Kilkenny i stället för Norrlands Guld, samt Hennesycognac. Det är ju dock en personlig smaksak vilken öl och cognac man vill ha. :)


Då marinaden blev så god beslöt jag mig för att göra en sås på den också. Jag blandade vetemjöl + grädde som bottenredning, sedan fyllde jag bara på med marinad och grädde samt lät det koka ihop. Till det blev det ris och en grönsallad med mozzarella och balsamvinäger. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0